. . .

Noul mecanism de evaluare a activității didactice și de cercetare din ULBS



În ședința din data de 16 decembrie 2021, Senatul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu a aprobat GRila de evaluare a Activității DIdactice și Științifice (GRADIS), în funcție de care se va realiza de acum înainte evaluarea cadrelor didactice și de cercetare ale ULBS.

GRADIS înlocuiește astfel vechiul SIEPAS (din care preia, totuși, o serie de elemente și principii), propunându-și să ofere un echilibru mai bun între activitățile didactice și cele de cercetare, ca și între indicatorii generali și aceia specifici anumitor domenii, să diferențieze activitățile cu caracter uzual de acelea care ar putea fi considerate ca având un caracter de excelență și să calibreze mai bine diverșii indicatori – adeseori divergenți – în funcție de care se realizează evaluările individuale și instituționale la nivel național și internațional.

Totodată, GRADIS își propune să schimbe paradigma de abordare a activității de cercetare, înlocuind obligativitatea de a atinge anumite punctaje minimale și sancționarea cadrelor didactice care nu le ating cu promovarea unei culturi organizaționale bazate pe binele și pe interesul comun și cu o mai clară stimulare a activităților de excelență.

GRADIS va intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2022 (pe componenta de cercetare), respectiv cu anul universitar 2022/2023 (pe componenta didactică). Prin urmare, raportarea activității individuale din lunile aprilie-iunie 2022 se va face în continuare după „vechiul” SIEPAS. Prima raportare individuală după criteriile GRADIS se va realiza în primăvara/vara anului 2023.


Noul mecanism de evaluare a activității didactice și de cercetare din ULBS

Detalii

Categorii:

Cercetare

Domenii:

General

Persoană contact:

Andrei Terian

Email contact:

andrei.terian@ulbsibiu.ro

Link1:

https://senat.ulbsibiu.ro/wp-content/uploads/161221/12_GRADIS_Senat_16.12.2021.pdf


Linkuri rapide

Responsabil relații publice
Teodor Boantă teodor.boanta@ulbsibiu.ro Tel. 0269 216669 int. 147