Mobilier și materiale

Educatorii se asigură că sălile de grup oferă copiilor zone prin structura lor spațială, care încurajează diferite activități și reprezintă astfel un mediu de învățare stimulativ:

Colțurile amenajate pentru relaxare  și posibilitățile de retragere invită copiii să răsfoiască cărți ilustrate, să se odihnească sau să se ascundă. Colțurile proiectate diferit favorizează jocul de rol, construirea sau diferite activități care presupun manualitate. O masă mare permite „munca” netulburată, cum ar fi lipirea, tăierea, vopsirea, frământarea, ruperea etc. În toate camerele de grup există, de asemenea, piedestaluri sau galerii pentru a face înălțimea camerei tangibilă pentru copii. Camerele sunt dotate cu oglinzi și recuzită pentru jocul de rol etc. Zonele de activitate liniștită sunt separate de zonele mai zgomotoase. Toate zonele funcționale sunt destinate să sprijine utilizarea independentă de către copii a materialelor. . În plus, copiii au posibilitatea de a schimba funcțiile (de exemplu un copil are nevoie de a pune toate jucăriile de pluș  în jurul lui pe „Masa de lucru”, astfel încât acestea să îl poată  poată viziona în timp ce pictează). Presupunem că fiecare extensie și schimbare funcțională este semnificativă și importantă pentru copilul care acționează în acest fel și susținem acest lucru prin punerea la dispoziție a obiectelor mobile, cum ar fi saltelele, draperii, păturile etc. pentru schimbarea camerei și suntem conștienți de faptul că simțul funcției și ordinii adulților nu corespunde cu cel al copiilor. În timpul liber de joacă, toate celelalte camere din grădiniță  sunt, de asemenea, disponibile pentru copii. Acest lucru extinde în mod semnificativ câmpul vizual al copiilor și raza de acțiune.  


Skip to content