Comisia de etică
Comisia de etică a ULBS este o structură independentă în raport cu orice structură sau persoană din cadrul Universității, numită pentru un mandat de 4 ani și funcționează în baza prevederilor Legii învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 305/2024 privind Codul-cadru de etică și deontologie universitară și Regulamentului-cadru din 30 septembrie 2024 privind organizarea și funcționarea comisiilor de etică universitară aprobat prin Ordinul nr. 6.869 din 30 septembrie 2024.
Urmărește respectarea Codului de etică și deontologie universitară, analizarea și soluționarea sesizărilor privind posibile încălcări ale normelor de etică și deontologie universitară, respectiv abaterile care se referă la :
- – norme de etică și deontologie în activitatea didactică și de cercetare universitară
- – norme de etică în activitatea de comunicare, publicare, diseminare și popularizare științifică
- – norme de etică și etică și deontologie în exercitarea atribuțiilor aferente funcțiilor de conducere
- – norme de etică și deontologie privind respectarea ființei și demnității umane
- – norme de etică specifice principiilor canonice și dogmatice ale cultului respectiv, care nu contravin normelor prev. de art. 167, lit. a-d din Legea 199/2023, aplicarea sancțiunilor corespunzătoare și sesizarea conducerii ULBS pentru punerea în executare.
Date de contact
E-mail: etica@ulbsibiu.ro
Componenta
Membri titulari
1. Lect. univ. dr. Danusia Boicean – președinte
2. Șef lucrări dr. Elena Topîrcean – vicepreședinte
3. Lector univ. dr. Diana Vasiu
4. Lector univ. dr. Bogdan Vlad Vătavu
5. Asist. univ. dr. Maria Iuliana Ciocan
6. Student Antonie Emanuel Lazăr
7. Student Adelin-Ioan Dulău
Prof. univ. dr. ing. Anca Șipoș ( SCUS)
Secretar comisie: Maria Dobrotă
Membri supleanți
1. Lector univ. dr. Spechea Marius
2. Conf.univ.dr. Isarie Laurențiu Claudiu
3. Pr. conf.univ.dr. Marga Irimie
4. Student Avram Adriana Ileana
5. Student Radomir Sylvester Robert
Subcomisia de etică în cercetarea științifică
În cadrul Comisiei de etică universitară funcționează o subcomisie dedicată eticii cercetării care urmărește implementarea politicilor de etică în cercetare, cu un mandat de 4 ani și care acționează independent față de orice altă structură sau persoană din cadrul instituției de învățământ superior, în conformitate cu reglementările eticii cercetării științifice și care trebuie să acopere următoarele aspecte: publicarea și autoratul, respectarea demnității participanților la cercetare, respectarea normelor de etică a cercetării desfășurate pe subiecți umani, a experimentelor care vizează animale, precum și alte norme de bioetică, gestionarea datelor de cercetare, colaborarea, conflictele de interese, frauda, asigurarea unor medii eficiente de cercetare, precum și prevenirea prejudiciului in cercetare și inovare.
Evaluează din punct de vedere etic cercetările/studiile/ proiectele/lucrările/tezele efectuate pe subiecți umani și/sau pe animale de experiență, crearea de noi soiuri/hibrizi/rase, tehnologii și/sau secvențe tehnologice, desfășurate de membrii comunității universitare ai ULBS și ia decizii cu privire la avizul de etică a cercetării, potrivit legislației în vigoare
Date de contact
E-mail: etica.cercetare@ulbsibiu.ro
Componența
Membri titulari
1. Prof.univ.dr. Victoria Bîrluțiu – coordonator
2. Prof.univ.dr. Radu Vancu
3. Prof.univ.dr. Constantin Bălă Zamfirescu
4. Conf.univ.dr. Mihai Stelian Rusu
5. Conf.univ.dr. Corneliu Moșoiu
6. Șef lucrări dr. Adrian Cristian
7. Asist.univ.drd. Timotei Morariu
Secretar comisie: Flucsa Daniela Maria
Membri supleanți
1. Conf.univ.dr. Anca Butuca
2. Șef lucrări dr. Adina Frum
3. Șef lucrări dr. George Călin Oprinca
4. Șef lucrări dr. Batâr Florina
5. Asist.univ.dr. Mihai Faur
Documente, rapoarte și hotărâri
Regulament
Codul de etică
Carta ULBS
Hotărâri Comisia de Etică
Hotărârea nr.14_04.08.2025
Hotararea nr.13_14.07.2025
Hotararea nr.12 19.05.2025
Hotărârea nr.11_12.05.2025
Hotărârea nr.10_12.05.2025
Hotărârea nr.9_08.05.2025
Hotărârea nr.8_08.05.2025
Hotararea nr.7 28.04.2025
Hotararea nr.6 14.04.2025
Hotărârea nr.5_31.03.2025
Hotararea nr.4_17.03.2025
Hotararea nr.3_17.03.2025
Hotararea nr.2_03.03.2025
Hotararea nr.1_14.01.2025
Hotararea nr.12 25.11.2024
Hotararea nr.11 25.11.2024
Hotararea nr.10 18.11.2024
Hotararea nr.9 23.10.2024
Hotararea nr.8 21.10.2024
Hotararea nr.7 14.10.2024
Hotararea nr.6 14.10.2024
Hotararea nr.5 14.10.2024
Hotararea nr.4 4.07.2024
Hotararea nr.185 22.07.2024
Hotararea nr.184 22.07.2024
Hotararea nr.3 22.04.2024
Hotararea nr.2 1.04.2024
Hotararea nr.1 1.03.2024
Hotararea nr.4 02.10.2023
Hotararea nr.3 din 02.10.2023
Hotararea nr.2 din 25.01.2023
Hotararea nr.1 din 17.01.2023
Hotararea nr.109 din 9.11.2022
Hotararea nr.76 din 19.09.2022
Hotararea nr.67 din 02.09.2022
Hotararea nr.28 din 09.05.2022
Hotararea nr.34 din 09.06.2021
Hotararea nr.17 din 22.02.2021
Rapoarte
Raport 2024
Raport 2023
Raport 2021-2022
Raport 2020-2021
Raport 2019-2020
Raport 2018-2019
Raport 2017-2018
Raport 2016-2017
Raport 2015-2016
Alte documente